Меню
Обрані товари
Кошик
UA
RU

Європейські стандарти медичного контролю водіїв

Європейські стандарти медичного контролю водіїв

Наш кореспондент timeshina.com.ua повідомляє про те, що Україна готується до впровадження європейських стандартів, хоч і з деяким запізненням. Водії та охочі керувати транспортним засобом тепер отримуватимуть медичний допуск за зміненою процедурою відповідно до Директиви Європейського Союзу та плану прийняття в країні міжнародних правових норм. Кабінет Міністрів України також запропонував "Стратегію підвищення безпеки на дорогах до 2020 року". Чого ж чекати тепер українським водіям?

Європейські норми

Водійські права або посвідчення певних категорій заборонено отримувати людям із великим переліком захворювань, що цікавий насамперед фахівцям медичної сфери. Водії повинні знати, що версія переліку діагнозів, прийнята в Європі, значно актуальніша порівняно зі списком, чинним на території нашої країни. Відповідно до сьогоднішнього списку обмежень кожній другій людині заборонено керувати транспортним засобом. Європейські вимоги значно лояльніші, однак в окремих випадках.

Наприклад, указом Міністерства охорони здоров’я заборонено отримувати права людям із поганим зором (одне око має гостроту нижче 0,1). Водночас відповідно до Європейської Директиви керувати автомобілем можуть навіть люди з одним оком, звісно, після проходження спеціалізованої навчальної програми. Набагато більше значення тепер мають психофізичні характеристики. Про напівлегендарний "Ідіотен-тест", що використовується в Європі, мова, звичайно, не йде, однак тепер отримання необхідного свідоцтва від психіатра буде не такою простою справою. Охочим отримати права доведеться проходити спеціальні тести, результатом яких стане висновок про готовність людини до керування транспортним засобом.

Головна роль у тестуванні відводиться тому, чи зможе людина адекватно реагувати у стресовій ситуації. Тобто перевірка визначає, чи не влаштує людина істерику, не кине кермо або не заплющить очі під час виникнення складної ситуації на дорозі. Водночас навіть найбільш лояльні європейські норми категоричні щодо алкогольного або наркотичного сп’яніння. Водія, який сів за кермо у нетверезому стані або під впливом заборонених речовин, зобов’яжуть пройти додаткову медичну комісію. У результаті порушника можуть направити на реабілітацію або навіть довічно позбавити права керування транспортним засобом.

Обмеження строку дії прав

Як окремий документ відпаде необхідність у медичній довідці. Причина цього полягає в тому, що строк дії прав буде обмежений і прив’язаний до дати медичного огляду. Частоту проходження медичної комісії визначатиме вік людини, наявність певних хронічних хвороб, а також категорія транспортного засобу. Сьогодні наявність медичної довідки Правила дорожнього руху не передбачають. Тобто її не обов’язково мати при собі під час їзди, і поліція не вимагає її пред’явлення. Однак її необхідність встановлена одним з указів Міністерства охорони здоров’я. Тобто регулярне проходження медкомісії є обов’язковим.

Єдина база даних

Щоб зберігати найважливіші дані про всіх водіїв — хронічні захворювання, психологічні особливості, дати та висновки медичної комісії, видані водійські права, штрафи та іншу інформацію — дані вноситимуться в єдину електронну базу. У результаті купівля підробленої довідки про проходження медкомісії або отримання прав через знайомих при відібраних за порушення правах стане неможливою.

Коли очікувати нововведень?

Проєкт зазначеної "Стратегії" протягом трирічного періоду має дати значні результати — знизити рівень нещасних випадків на дорогах, а також зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод до середніх показників, характерних для країн Європи. Реалізація "Стратегії" розпочнеться вже найближчим часом.

icon back to top